15 juli 2023

Thuispunt

Graag wil ik een probleem aankaarten over Thuispunt Gent.


Maandag had ik een groot lek van mijn elektrische boiler en had hierdoor overstroming in de badkamer. De boiler stond letterlijk op het ontploffen doordat de thermostaat defect was en het water kookte in de boiler en de veiligheidsklep ging niet open. Hierdoor is een naad gescheurd. Gelukkig was ik er snel bij en heb de elektriciteit onderbroken om het gevaar te verminderen. De boiler bleef maar lekken en heb emmers er onder gezet. De waterkraan kreeg ik ook niet dicht.

Ik heb getracht Thuispunt te contacteren en daar ik moeilijk kan spreken aan de telefoon heb ik het met een e-mail gedaan. Ik kreeg 1 mailtje van hen, dat ze iemand zouden sturen, maar er kwam niemand, terwijl ik dweilde met de kraan open. Ik stuurde nadien nog enkele e-mails, maar kreeg helemaal geen antwoord meer.

Ik heb dan het OCMW ingeschakeld en heb mijn maatschappelijke werkster contact laten opnemen. Maar nadat ze een mailtje had gekregen dat ze iemand gingen sturen, was het ook daarna bij haar doodstil geworden.

Woensdag kwam een loodgieter kijken, maar hij kon niet veel doen, en zag dat mijn klacht gegrond was. Met een zware tang heeft hij het water van de boiler kunnen afsluiten, het zat rotsvast.

Hij beloofde mij dat ze zo spoedig iemand zouden sturen om de boiler te vervangen. Maar het werd weer doodstil. Geen enkele e-mail werd beantwoord met mijn vraag wanneer ik ze kon verwachten.

Ook het OCMW heeft meermaals pogingen gedaan, terwijl hier nog stond te lekken. Ik ben namelijk mindervalide en kan zelf niet veel doen en omwille medische redenen moet ik me heel veel wassen, maar dat ging dus niet.

Het OCMW heeft dat een boze e-mail gestuurd en vrijdag ochtend kreeg ik telefoon dat ze een nieuwe boiler gingen komen plaatsen uit hoogdringendheid en het was eigenlijk al van maandag dat dit moest gebeuren, of dinsdag.

Ik hoor van meerdere mensen dat Thuispunt zeer moeilijk te bereiken is en velen hebben daar klachten over. Doordat de meeste mensen die in de sociale woningen verblijven minder taalvaardig zijn, komen die klachten maar mondjesmaat buiten.

Ik woon hier al bijna 10 jaar en toen het nog De Gentse Haard was, had ik vrijwel geen problemen, maar nadat het verandert is naar Thuispunt, zijn ze onbereikbaar geworden.

Sinds ik hier woon, heb ik al meermaals overstroming gehad in mijn studio door verstopt rioleringen buiten. Gentse Haard ging daar goed mee om en kwamen het probleem snel oplossen. Maar ik vrees nu met Thuispunt dat het heel anders zal zijn. Ik zal dus ferm in de miserie zitten, want ze zijn niet bereikbaar.

Ik vraag me, welke stappen ik zal kunnen ondernemen voor betere permanentie bij Thuispunt, zodat ze altijd bereikbaar zijn bij problemen? Ik ben van zin hiervoor de bevoegde minister te contacteren als andere mogelijkheden niet helpen.

Zelfs mijn huisarts van het wgc Brugsepoort, hoort dezelfde klachten bij haar patiƫnten.

 

Chris de professor

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Galvo Fiber Laser

Mijn beste investering ooit, een GALVO FIBER LASER. Voor ik enkele van mijn beginnende experimentjes met deze machine zal tonen, eerst een w...